2012. szeptember 21. 08:00 - doggfather

Kitekintő 2.

Most a képregényfilmekkel foglalkoznék, már nem kevés oldal nem kevés vitájában vettem részt a különböző képregényekből készült filmekről, hogy melyik milyen jó, vagy rossz, mennyire képregényhű mennyire kezeli szabadon az alapanyagot. Íme, itt egy összeállítás, hogy én mi alapján, hogyan kategorizálom a képregényből készült filmeket.

Önkényes, de nálam 3 fajta képregényfilm van.

 

1. "wikipédia alapú" általában a képregényfilmek ide tartoznak. Ezekben a szerzők elolvasták a hős wiki adatlapját és kábé azt próbálják filmre vinni.

Ezekből is van:

 

a) izzadságszagú: Pókemberek (Raimi), F4, Elektra, Batman és Robin, Mindörökké Batman

b) korrekt: Fenegyerek, X-Men, Rozsomák, Thor, Amerika Kapitány

c) zseniális: Penge, Vasember

 

2. Amikor egy képregény, vagy maximum kettő a konkrét alapja, általában ezek szoktak jobban sikerülni nagyobb százalékban (The Dark Knight-Long Halloween, Batman Begins-First Year, X-Men:2-God Loves, Man Kills, Megtorló: War Zone). Ezekben a szerzők alapul veszik a képregényt és abból alkotnak valamit.

A képregényrajongók meg mutogatnak, hogy figyi innen vagy onnan van, és vagy jól, vagy rosszul sikerült adaptálni egy-egy részletet, sztorit.

 

3. szolgai másolás, melyeknél, a sztoribord egy konkrét képregény, ha nem vagy rajongó, de fogod a képregényt a kezedben akkor is simán felismered, hogy a jelenetek hogyan követik egymást, mit hol találsz meg a lapokon. Ilyen a Sin City, 300 és a Watchmen is.

Ezektől senki nem várja, hogy megfejtsen, általában nem is lehet máshogy csak így vászonra vinni, illetve, mint a Watchmen példája mutatja, így sem lehet tökéletesen.

 

Vannak olyanok is, amiket nem lehet besorolni, mint Tim Burton Batman-e ami nem is képregényfilm, ahol Batman csak egy indok Burton-nek, hogy a saját zseniális világát filmre vihesse, de nála minden filmnek ez a lényege, nem a történet, vagy karakterek.

Mint minden felsorolás, példaállítás, kategória ez se tökéletes, de nekem eddig (majdnem) minden filmet sikerült beraknom valamelyik skatulyába.

Kommentben lehet vele vitatkozni.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://apengeele.blog.hu/api/trackback/id/tr104748735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cucuminator 2012.09.21. 10:23:56

Jók ezek a skatulyák. Mostantól én is fegyelem így. :D

Watchhmen az egyik kedvenc képregényfilmem. (főleg a vágatlan verzió. Annyira jó a sok kis történetszál, a vége meg zseniális, ilyet még nem láttam. SPOILER A főgonosz azért gonosz, hogy megmentse a világot? Ok, az összes ezt mondja, de Ozymandias meg is teszi. SPOILER VÉGE
Tudom, hogy a befejezés (meg minden más) a képregényből van, de szerintem nagyon jól működött. Az atmoszféra meg egyszerűen hátborzongató. A főcím meg az egyik kedvencem.

A blog meg nagyon tetszik, igaz én csak az első Pengét láttam (,meg a Pókemberesből valamelyiket porbafingóként). Sok sikert hozzá!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.21. 12:50:59

@Cucuminator: köszi, és welcome! :D

Ozymandias a legsikeresebb főgonosz ever, hiszen neki sikerül a terve, ami általában nem mondható el a főgonoszokról, sőt, a képregények általában arról szólnak, hogy a jó megakadályozza a rosszat a tervében.

Cucuminator 2012.09.21. 13:42:54

@doggfather: Az animált képregényt nem tudod, honnan lehet beszerezni felirattal?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.21. 16:43:51

@Cucuminator: nem, de észben tartom, és ha látom valahol akkor értesítelek.

Blake / Mitch and Murray 2012.10.05. 02:43:39

'Uraim!(?)A Watchmen főcíme hidegrázósan jó szerintem is.Az F4-gyel sem volna túl nagy bajom(látványilag!),de jesszusom,ki bólintott rá ebben a formában a Thing-re???Egy normális ember sem volt ott a forgatás teljes ideje alatt?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.05. 07:52:10

@CzinkesshyGróf: pedig a Lény volt, hogy így nézett ki a képregényekben is, az elmúlt 40 évben ő is átesett egy-két ráncfelvarráson.

Blake / Mitch and Murray 2012.10.05. 11:37:13

@doggfather: Ez igaz,de akkoriban a többiek is erősen máshogy néztek ki(pl.a Fáklya),ezért nem értem.Ráadásul teljesen hiteltelen nekem ebben a formában,mert amíg Hulkról elhiszem,hogy felrúg egy tankot,addig ez a hitvány gumibáb...ehhh!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.05. 12:17:55

@CzinkesshyGróf: izzadságszagúnak tartom én is. Fátummal meg voltam elégedve, na nem a képregényhűségével, hanem a színésszel, meg Alba szép ebben is, de ennyi a film.

Sanosuke 2012.10.28. 16:49:37

Ozimandyas érdekes volt, nem mondanám gonosznak, mert felrobbant egy egész várost, de ezáltal megmenti a földet a világégéstől :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.28. 21:37:50

@Sanosuke: aki felrobbant egy várost az jónak se mondanánk, nem?

Sanosuke 2012.10.29. 19:31:01

@CzinkesshyGróf: nekem Lényel az volt csak a bajom hogy alacsony volt és puhos.akár én is eljátszhattam volna :D
nem igaz hogy nem találtak egy 2 méter magas kolosszust a szerepre.
a füzetekben is min 2 méter körül van és rohadt nagydarab.

vagy megcsinálták volna cgi-vel mint Hulkot is.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.29. 20:29:24

@Sanosuke: az nem baj, hogy nem cgi volt, Hulk se "valódi", nekem legalábbis minden filmben olyan mű hatás volt eddig.
süti beállítások módosítása